Kawasaki je u Japanu predstavio motocikl na vodonik, obećavajući sve prednosti tradicionalnih dvotočkaša uz znatno manje emisije...
Ovaj prototip je zasnovan na modelu Ninja H2 i ima motor od 1.0 litra (998 cc) sa četiri cilindra, koji je modifikovan da radi na vodonik umesto na benzin. Vodonik se direktno ubrizgava u cilindre, omogućavajući motociklu da koristi tradicionalni proces sagorevanja.
Pored motora, motocikl je opremljen i vodoničnim kanisterima i "sistemom za snabdevanje vodoničnim gorivom". Ovi delovi su postavljeni na zadnjem delu motocikla i dizajnirani su tako da izgledaju kao tvrdi koferi.
Kawasaki je nedavno organizovao "prvu javnu demonstraciju vožnje motocikla na vodonik od strane velikog proizvođača motocikala" na stazi Suzuka tokom Coca-Cola Suzuka 8 Hours Endurance trke. Ovaj događaj je bio vrhunac višemesečnog rada na projektu koji je započet u martu 2023. godine, a testne vožnje su održane ranije ove godine.
Prema kompaniji, motocikl pruža "riku i pulsirajući osećaj koji vozači vole prilikom okretanja gasa, dok emituje uglavnom vodu i vrlo malu količinu CO2." Osim toga, motocikl bi mogao da izbegne ograničen domet i dugo vreme punjenja koje predstavlja problem za električne motocikle.
Iako je motocikl još uvek u fazi prototipa, Kawasaki planira da uvede motocikl na vodonik u proizvodnju "početkom 2030-ih". Međutim, kompanija upozorava da će tajming i dostupnost zavisiti od infrastrukture za snabdevanje vodoničnim gorivom i statusa zakonskih regulativa u svakoj zemlji.