Picanto

Ako je tvorcima prethodnika imdž bio među zadnjim stavkama na listi prioriteta, kod novog Picanta je pri vrhu. Odlučili su da mu ubrizgaju veliku količinu testosterona, o čemu otvoreno govore i u samoj Kiji. Dok je prethodnik bio prvenstveno namenjen nežnijem polu, kod noviteta su mnogo više uzimali u obzir afinitete muškaraca. Iako se ukusi razlikuju, mora se priznati da su dizajneri odradili odličan posao. Ništa lošiji nisu bili ni inženjeri  ostali umešani u njegov razvoj, što znači da konkurencija ima od čega da zazire.

Picanto je porastao za 60 milimetara, ali je i dalje ispod granice od 3,6 metara. Širok je 1,595 mm i gotovo svi konkurenti su širi od njega. Stoga je lako zaključiti da se odlično snalazi u gradskim gužvama, a može se uparkirati i na prostor o kojem mnogi mogu samo da sanjaju. Tu pomaže i prilično efikasan električni servo upravljač.

 

Startovanje motora takođe razrešava još jednu dilemu. Mali agregat od sa jednog litra radi vrlo tiho. Vibracije su prilično umirene i svedene na razumnu meru. Razvija 69 «konja» i ima 95 Nm obrtnog momenta pri 3500 o./min. Prema fabričkim podacima sprint do «stotke» traje 14,4 sekunde, a maksimalna brzina je 153 km/h. Pri višim obrtajima motor naglašeno pojača zvuk, koji je na određeni način čak i zabavan. Deklarisana prosečna potrošnja je 4,2 l/100 km. U gradskoj vožnji je dovoljno startan, a to je, uostalom, i najvažnije za ovu klasu. Serijska oprema podrazumeva indikator optimalnog stepena prenosa, koji će motivisati mnoge vozače da ranije prebacuju u viši stepen i tako smanje potrošnju.

Pomenimo i koeficijent otpora vazduha od 0,3, što je odličan rezultat među malim automobilima. Kome ova motorizacija ne dovoljna, može da se odluči za 1,2-litarskog benzinca, sa 85 KS, 121 Nm i znatno ubedljivijim ubrzanjia – 11,4 do 100 km/h. Što se tiče ponašanja u krivinama, Picanto je prilično samouveren. Kočnice deluju veoma oštro i ulivaju dodatno samopuzdanje u toku vožnje.

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group