„Toyota“ je zapravo najveći proivođač automobila na svetu, već čak i od Ford-a i GM-a. Njihov istorijat vezan je u početku za proizvodju automatskih razboja, da bi u jednom trenutku, tokom 1933.godine Kichiro Toyoda, sin osnivača Toyota-e, odlučio da želi da proizvodi automobile uputivši se na put u Evropu radi dobijanja novih ideja.
Menadžement se upustio u tako smelu odluku, pre svega jer je proizvodnja sopstvenog automobila mnogo jeftinija, a ujedno im je trebalo prevozno sredstvo zbog rata sa Kinom. Tokom 1933.godine „Toyota Motor Company“ proizvela je svoj prvi motor –Tip A, smestivši ga u Model A1 i G1 kamione.
Tokom Drugog svetskog rata, kompanija se posvetila proizvodnji kamiona za vojsku. Nakon rata kompanija je nastavila proizvodnju automobila, ali je imala daleko više uspeha baveći se proizvodnjom kamiona i autobusa. „Toyota“ nije odustajala od proizvodne automobila, i 1947.godine nastupila je sa Modelom SA poznatiji kao „Toyopet“. Model SF imao je nešto malo više uspeha na tržištu, koji je imao svoju taxi verziju, ali isto tako 27 konjskih snaga kao njegov prethodni model. Mnogo snažniji model RH sa svojih 48 konjskih snaga izbačen je ubrzo nakon toga. Kompanija je beležila ubrzan rast proizvodnje, i do 1955. godine imala je 8.400 proizvedenih automobila godišnje. Iste godine difersifikovala je proizvodnju, dodajući „Jeep“ kao što je Land Cruiser i luksuzne limuzine poput „Crown-a“.
Posedujući nekoliko modela, kompanija se usmerila i na međunarodno tržište. Prva trgovina izvan Japana bila je na tržištu Sjedinjenih Američkih Država tokom 1957. godine, a prvo inostrano postrojenje osnovano je u Brazilu 1959. godine. Jedinstvena strategija „Toyota“-e uslovila je da je svaki model nekako unikatan za region gde je proizveden.
Veliki proboj kompanije na američko tržište desio se 70-tih godina, kada je visoka cena gasa primorala lokalne proizvođače na proizvodnju manjih automobila. „Toyota“ je posedovala već nekoliko štedljivih modela, koji su takođe bili boljeg kvaliteta nego kod američkih proizvođača. „Corolla“ je najbolji primer ove tvrdnje, i ona je ubrzo postala najpopularniji američki mali automobil.
Što se tiče tržišta luksuznih automobila, „Toyota“ i dalje je imala problema sa plasmanom „Crown-a“ i „Cressida“. Krajem 80-tih, celokupno američko tržište za luksuzne automobile bilo je u blagom padu, drugi proizvođači su takođe imali problema da održe prodaju, i tada je „Toyota“ nastupila sa „Lexus“-om, potpuno novom kompanijom specijalizovanom za proizvodnju luksuznih automobila.
Tokom 90-tih, proizvodi kompanije „Toyota“ postali su sinonim za pouzdanost i niske cene održavanja, koje su ih učinili popularnim širom sveta. Ciljajući mlađe kupce kompanija je lansirala modele poput MR2 i „Celica“.
Danas, kompanija je sa svojim hibridnim modelom „Toyota Prius“ u prvim redovima po pitanju zaštite životne sredine, najavljujući električni automobil „Toyota Plug-in HV“ koji će raditi na električnu energiju uz pomoć litijum-jonske baterije.