Locirana u Češkoj Republici, Škoda automobil je dizajniran od strane nezadovoljnog vlasnika knjižare i njegovog brata. Iako u početku zamišljena kao prodavnica specijalizovana za popravku bicikala 1895. godine, nakon što vlasnici nisu mogli pribaviti rezervne delove za njihova nemačka bicikla, Vaclav Laurin i njegov brat osnovali su kompaniju. Iz patriotskih razloga, odlučili su da kompaniju nazovu Slavia, kasnije preimenovanu u Laurin&Klement Co. Kompanija se specijalizovala za proizvodnju motocikala.
Nakon više pobeda u lokalnim moto-trkama, braća su odlučila da izvoze njihove motocikle u London. Na krilima uspeha prvog modela, Voiturette A, Laurin i Klement proširili su opseg svog poslovanja u automobilsku industriju 1905. godine. U to vreme već su bili kotirani kao velika kompanija, kako lokalno tako i međunarodno gledano.
Tokom Prvog svetskog rata kompanija je bila angažovana u ratnoj industriji, ali ubrzo nakon završetka kompanija je nastavila sa proizvodnjom automobila. Godine 1924. objavili su spajanje sa Škoda Works, industrijskim konglomeratom specijalizovanim za proizvodnju kamiona. Od tog trenutka svaki novi proizvod bio je proizveden pod škodinim imenom.
Drugi svetski rat doneo je nemačku okupaciju, i kompanija je stavljena u službu nacističke Nemačke. Proizvodnja automobila za civile je u početku bila limitirana, da bi se kasnije u potpunosti obustavila. Nakon završetka rata kompanija je nacionalizovana od strane Vlade, i promenila naziv u preduzeće AZNP 1946. godine. Jedina korist od svega je bila što je kompanija zauzela monopolski položaj u proizvodnji putničkih automobila.
Modeli iz ovog perioda uključivali su 1101 seriju (koja je bila unapređena verzija Škoda Popular), 440 Spartak, 445 Octavia, Felicia i 1000 MB. Gubeći dodir sa zapadom, kompanija je upala u zastoj vezan za istraživanje i razvoj. Ubrzo, modeli su im postali zastareli a proizvodnja strogo kontrolisana od strane Vlade, za razliku od drugih proizvođača koji su beležili rast prodaje.
Samo nakon ekonomske krize 70-tih, Škoda je uspela da postigne delimičan uspeh na tržištu sa svojim modelom Škoda Favorit 1987. godine. Dizajniran od strane italijanske kompanije Bertone sa tehnologijom motora sa zapada, ovaj model se prodavao iznenađujuće dobro u istočnoj Evropi i Velikoj Britaniji. Nakon pada komunističkog režima, čehoslovačka Vlada ustanovila je nove tržišne uslove koji su omogućili kompaniji Škoda da traži stranog partnera da bi im pomogli u rastu. Decembra 1990. godine, Škoda je pridružena Volkswagen Group-i, i sa radom je nastavila 1991.godine. Uz podršku nemačke tehnologije, Škoda je uspela da poveća kvalitet njenih automobila, i od tad je uspela da postane jedan od najvažnijih igrača u automobilskoj industriji.
Poslednji trendovi ukazuju da je češki proizvođač okrenut nešto luksuznijem tržištu, sa svojim modelima Superb i Octavia. Kompanija se trudi da nastupi i na ostalim segmentima tržišta sa svojim modelima 2006 MPV i Yeti.