Sociedad Espagnola de Automovilles de Turismo ili skraćeno Seat, predstavlja najvećeg španskog proizvođača automobila. Uz pomoć Nacionalnog Instituta i kompanije Fiat, kompanija je počela sa radom 1950. godine. To je razlog zašto su prvi modeli Seat-a bili modifikovane verzije Fiat-a. Čak su zadržali i nazive Fiata, npr. Seat Panda je u stvari zasnovana na modelu Fiat Panda, isto tako Seat 600 na Fiat-u 600.
Kompanijin prvi model bio je Seat 1400, čija je proizvodnja započeta 1953. godine. Ubrzo su započeli proizvodnju i izvoz automobila u Kolumbiju 1965. godine. Svoj prvi milion u proizvodnji, Seat je dostigao 1968. godine, a do 1974. godine proizvodnja je iznosila 2 miliona vozila. Koliko god veliki španski proizvođač bio, dalje poslovanje je zahtevalo znanje i sredstva mnogo većeg i starijeg proizvođača, naročito posle povlačenja kompanije Fiat iz partnerstva 1981. godine. Ovog puta, svog partnera naći će u Nemačkoj, u kompaniji Volkswagen, sa kojim je potpisan ugovor 1982. godine.
Iste godine lansiran je prvi “Fiat free” automobil, nazvan Seat Ronda. Model je predstavljao redizajniranu verziju Fiata Ritmo, i ta činjenica je bila dovoljna Italijanima da svoj spor reše na sudu. U nastojanju da reši spor, predsednik Seata u to vreme, Juan Miguel Antonanzes, predstavio je na pres konferenciji oba modela – Fiat Ritmo i Seat Ronda jednog uz drugi. Delovi automobila koji su se razlikovali od italijanskog proizvođača bili su ofarbani u drečavo žutu boju.
Kompanija je 1984. godine izbacila model Ibica, zasnovan na Volkswagen-om modelu Polo. Partnerstvo sa Volkswagen-om ubrzo je postalo mnogo čvršće, jer je nemačka kompanija 1986. godine kupila 51% Seat-ih akcija, a do kraja godine taj deo je iznosio 75%.
Kompaniju je u potpunosti kupio samo 4 godine kasnije, kupovinom 99,99% njenih akcija. Nakon akvizicije, prvi model na tržištu koji je kompanija lansirala bio je model Toledo, predstavlje 1991. godine. Slaveći otvaranje novog postrojenja u Martorellu 1993. godine, kompanija je predstavila dva modela, novu Ibizu i Cordobu.
Do 1995. godine kompanija je ukupno proizvela 10 miliona automobila, i ceo događaj je proslavljen tako što je Princ od Austrije izvezao model direktno sa pokretne trake. Seat se predstavio u novom svetlu, predstavljajući svoje nove modele: Alhambra 1996. godine, Toledo 1998. godine, kao i modele Ibiza WRC i Cordoba WRC sa kojima je Seat osvojio brojne nagrade na reli-trkama.
Prateći nove trendove, kompanija je uzela drugačiji nastup pri brendiranju i u okviru marketinga, nastupajući agresivnije i inovativnije. Leon Cupra i nova Cordoba predstavljene su 2002. godine. Iste godine reorganizacija u okviru Volkswagen grupe priključila je Seat Audi Brand Grupi.