Renault je osnovan u Francuskoj 1899., nekoliko decenije kasnije postao je veoma profitabilna kompanija, s obzirom da je sada Renault 4. po veličini proizvođač automobila u svetu, zahvaljujući pre svega partnerstvu sa Nissan-om. Kompanija se brzo razvijala, godine 1902. izbacuje model Seine.
Kako je jaz između Sjedinjenih Američkih Država i Evrope proširen zbog rata i ekonomskog sloma, Renault je nastojao da poboljša proizvodnju uz niže troškove. Posle ekonomske krize, on je želeo da postane samostalna i poceli su da kupuju sve vrste biznisa koji su im omogućavali da pribave delove potrebne za automobile. Oni su takođe modernizovali fabriku, po ugleu na Ford i njegov pogon, uvođenje montažnih fabrika 1922. godine.
Zbog radničkih štrajkova, Renault je nacionalizovan od strane vlade 1945. da bi ga sačuvli od bankrota. Prvi projekat od strane nove kompanije bio je mali 4CV. Za evropsko tržište, mali automobili su bili budućnost jer su jeftiniji za kupovinu i održavanje.
Uveden 1946., 4CV je pokazao veliki uspeh, mnogo veći nego što se prvobitno očekivalo. Sa novcem od prodaje ovog modela kompanija je mogla da investira u dalji razvoj.
Kao nastavak na uspeh 4CV, novi model Dauphine se pojavio 1956. Takođe doživeo je veliki uspeh, čak i u SAD. U stvari, to je bio toliki uspeh da je Renault morao da osnuje posebnu kompaniju za prevoz, CAT, da se prilagodi visokoj tražnji. Usledili su Renault 4 i Renault 8 koji su nastavili gde je Dauphine stalo 1961.
Početkom 90-ih godina, potpuno nova linija je pušten na tržište i svi modeli su se pokazali uspešnim: novi Clio, novi Twingo, Espace i Laguna. Godine 1995. Renault Megane postao je prvi automobil koji je ikada osvojio četiri zvezdice na Euro NCAP testovima bezbednosti.
Posle 2000., Renault je pokrenuo niz manje uspešnih vozila kao što su Avantime i Vel Satis, ali su nastavili da posluju uspešno sa starijim serijama poput Clio, Laguna i Megane. Vlada poseduje 15,7% preduzeća, koja je u međuvremenu kupila rumunskog proizvođača automobila Dacia i južnokorejski Samsung. Takođe poseduju 20% Volvo-a.