Mazda je japanska fabrika automobila koja je počela 1920. godine kao fabrika mašinskih alata, ali se brzo okrenula pravljenju vozila. Prvi Mazdin automobil, nazvan Mazda-Go, bio je kamion sa tri točka i pojavio se 1931. godine, a koji je godinu dana kasnije počeo izvoz u Kinu.
Prvi putnički automobil pojavio se tokom 1960. godine - Mazda R360 Coupe. Mazdino prvo partnerstvo sa stranom firmom je bilo 1961. godine sa NSU/Wankel, sa kojima je proizvela i razvila rotacione motore. Ovo je urađeno da bi se Mazda izdvojila od drugih japanskih kompanija. Do današnjeg dana, Mazda je jedini proizvođač Wankel rotacionih motora, druge kompanije (NSU i Citroen) odustale su od dizajna negde tokom 70-ih.
Mazdini modeli su brzo stekli ime. Najuspešnije serije za Mazdu će biti R100 i RX modeli koji su na kraju doveli do razvoja kompanije.
Počevši od 1970. Mazda je ušla na tržište Amerike otvoranjem severno-američkog ogranka pod imenom Mazda North American Operations što se pokazalo kao pobednička taktika. Mazdini modeli su bili tako uspešni da je kompanija čak napravila i pick up verziju sa rotacionim motorom.
Godine 1978., Mazda je na tržište izbacila sportski model RX7, a kasnije i RX8.
Ford Motor Company je postao investitor u Mazdi sa 27% udela, nakon finansijske propasti kompanije. Kasnije, tokom 80-ih, Ford je stekao 20% više udela u kompaniji, nakon samo nekoliko zajedničkih ulaganja, kao što su korišćenje platformi za modele Laser i Escort , kao i izgradnja novog postrojenja u Mičigenu.
Drugi deo 90-ih pokazao se kao ne tako profitabilan za Japance zbog finansijske krize koja se dogodila 1997., tokom koje je Ford stekao 39,9% kompanije. Od tog trenutka, saradnja između dve kompanije je intenzivirana deleći dizajn motora, pa čak i neke platforme (Ford Escape sa Mazda Tribute i nova generacija Ford Focusa sa Mazda Axel).
U budućnosti, Mazda namerava da eksperimentiše sa tehnologijom i sa razvojem automobila na vodonični pogon.