Lexus je nastao kao produkt Toyota-ine želje da osvoji američko tržište luksuznih automobila. Čitav projekat koji je bio označen kao F1-Flahship 1 i kao rezultat je proizvedeno vozilo Lexus LS 400. U ispitivanju američkog tržišta japanci su išli toliko daleko da su čak iznajmljivali kuće i živeli u Laguna beach-u, pažljivo analizirajući navike potrošača i njihov način života. Zahvaljujući svemu tome LS 400 je postao hit.
Svoje predstavljanje na severno-američkom tržištu LS 400 je imao na Sajmu automobila u Detrojitu 1989. godine gde je postao glavna atrakcija. Glavna prednost koju je Lexus imao je bila njegova jedinstvenost. Imao je malo veze sa Toyotinim obrascima dizajna.
Tih, ergonomski, snažan i pouzdan, LS je postao žestoka konkurencija za evropski uvoz, kao što su Mercedes Benz i BMW, čiji je promet drastično opao posle ulaska Lexusa na tržište.
Tokom prvih godina prodaje Lexus je postao najprodavaniji luksuzni automobil u Americi. Stvari su dobro išle za japanskog proizvođača pa su 1991. godine puštena u prodaju dva nova modela – SC400 kupe i ES 300 limuzina koji je ubrzo postao najprodavanija limuzina ove kompanije.
Lexus je ušao i na tržište sportskih automobila 1996. godine sa novim modelom LX 450, baziranom na Toyotinom Land Cruiseru 100. Zatim je 1998. usledio RX, najprodavaniji crossover baziran na Toyotinom Camry-ju. Tokom sledećih godina dalji tehnološki napredak, kao što je uvođenje Lexus Hibrid Drive sistema na 2005 RX 400h, rezultirao je još većim rastom prodaje.
Lexsus od svog osnivanja konstantno raste. Do 2007. godine, Lexus se proširio u preko 50 zemalja i nastavlja da raste.