Prvi Land Rover, dizajniran 1948. godine, bio je više produkt ‘’zašto da ne’’ pristupa nego novih ideja njegovih proizvođača, braće Wilks.
Jeep se dokazao i postao popularan za vreme i nakon Drugog svetskog rata, što je dalo priliku Britancima da nadmaše Amerikance lansiranjem Land Rovera koji se pokazao kao pouzdan višenamenski automobil koji bi mogao lako osporiti nadmoć Jeep-a.
Prvi Land Rover je prikazan na salonu automobila u Amsterdamu 30. aprila 1948, gde je bio jako zapažen. Izrađen na šasiji Jeep-a, Land Rover-ove glavne prednosti su bile njegova čvrstina, lagana konstrukcije i sposobnost da sa manje napora prelazi nepristupačan teren.
Land Rover je u međuvremenu postao glavno vozilo koje se koristi u ekspedicijama i stekao je ugled zbog svoje pouzdanosti u ekstremnim uslovima. U stvari, Land Rover je postao toliko popularan kao prevozno do mnogih udaljenih područja širom sveta da postoji tvrdnja da je to prvo vozilo koje je videlo 1/3 stanovništva Zemlje.
Nakon što je promenio nekoliko vlasnika, Land Rover postaje vlasništvo BMW-a, pod kojim je nekoliko novih modela pušteno u prodaju. Takođe obavljene su i neke manje i veće nadogradnje na starijim automobilima. Disco i Freelander su prva dva modela koji su objavljeni pod patronatom BMW-a, koji su izvršili značajan uticaj na SUV i MPV tržištu.
Od 2000. Land Rover se sve češće nalazi na meti potrošača zbog manjeg kvaliteta i pouzdanosti. Zbog toga automobili prolaze kroz ozbiljan proces unapređenja kvaliteta. Međutim uprkos svom povratku, kompanija je ponovo promenila vlasnika i od ove godine je kao i Jaguar postala deo indijske grupe Tata Motors.