Feruccio Lamborghini je rođen u Italiji 1916. godine. Svoj talenat za mehaniku pokazao je tokom Prvog svetskog rata kada se na Rodosu bavio popravkom pokvarenih motora. Svoj posao je obavljao sa izuzetnom lakoćom i stekao poštovanje kolega zbog toga.
Nakon rata vraća se u Modenu gde otvara malu radnju za popravku motora i automobila. Ubrzo se pročuo po svojim mehaničarskim veštinama i posao je postao profitabilan.
Zbog velike potražnje u Italiji u tom preriodu, započeo je proizvodnju traktora. Nakon što je stekao profit u ovom poslu ulazi i u automobilsku industriju (1960.).
Pošto je bio poznavalac mehanike, Feruccio se razočarao u vozila koja su se proizvodila u Italiji u tom trenutku, naručito u njihove motore. Feruccio je odlučio da poseti osnivača Ferrari-ja, Enca, i postavi mu par pitanja u vezi kvačila. Međutim Enco nije bio poznat kao strpljiva i diplomatski nastrojena osoba, tako da je odbio Ferucci-ja. To je razbesnelo Ferucci-ja i odlučio je da napravi sopstveni model sportskog automobila, što se i desilo 1963. osnivanjem Automobili Lamborghini SpA.
Fabrika je napravljena u Bolonji(Sant ’Agata). Zaposleni su podigli fabriku za samo 8 meseci. Među njima su bili i vrhunski inženjeri i bivši radnici Ferrari-ja. Prvi V12 Lamborghini motor je dizajniran vrlo brzo i postao je baza vrlo uspešnog niza automobila. Prvi model je nazvan 350 GTV, pokretao ga je motor od neverovatnih 350 konjskih snaga. Automobil je postao hit i ušao u masovnu proizvodnju pod nazivom GT. Usledili su modeli 450 GT i četvorosed 450 2+2.
Uspeh ova tri modela omogućio je Ferucci-ju da uloži u razvoj vozila koje će do pojave Countach-a (1973.) biti najpoznatiji Lamborghini-jev model. Novi model se zvao Miura, bio je jako egzotičan automobil. Njegova jedinstvenost se protezala od prednjeg do zadnjeg branika i od vrha preko prelepog Marcello Gandini dizajna.
Sledeći uspešan model u Lamborghini-jevoj dinastiji je bio Countach, premijerno prikazan u Ženevi 1975. godine. Njegov svemirski izgled bio je pojačan felnama u obliku telefonskog brojčanika, četvoro litarskim motorom i swing-up vratima. Ipak, imao je određene mane kao što su velika unutrašnja buka i loša preglednost zadnjeg gledišta.
Uprkos popularnosti koju je posedovao, Lamborghini je bankrotirao i bio prinuđen da 51% vlasništva preda švedskom industrijalisti - Georges-Henri Rossetti. Zbog naftne krize 70-ih koja je usledila morao je da prepusti i ostatak vlasništva švedskom biznismenu - Rene Leimer.
Ubrzo nakon promene vlasnika Lamborghini je bankrotirao. Na sreću pojavio se vlasnik trkačkog tima Walter Wolf koji je pomogao da se Countach razvije u 400S. Wolf-ovi planovi da preuzme fabriku su bili odbijeni od strane Italijanskog suda koji je dozvolio kupovinu Giorgiu Mironeu 1980. godine. Novi vlasnik je ponudio Ferucci-ju da za mali iznos preuzme fabriku, ali je on odbio.
Fabriku ponovo preuzimaju šveđani- Mimram brothers, i nastaju verzije LP500 S i QuattroValvole. Kasnije su usledili LM004 i off-road verzija 002 kao i egzotična Jalpa.
Nakon niza komplikacija, kompaniju je preuzeo Audi AG. Nemački investitor je oživeo Lamborghini i fokusirao se na proizvodnju novih modela. Dizajniran je Murcielago, koji je najavio Lamburghini-jev povratak. Usledili su modeli kao što su Gallardo i Reventon, model inspirisan jet avionom. Do sad je proizvedeno samo 20-ak primeraka ovog modela, koji su prodati za 1,300,000 po vozilu.