Rođen 1878. godine. Andre Citroen je bio sin holandskog bogatog trgovca dijamantima. Po završetku svoje srednje skole, mladi Andre je već postao očaran tehnologijom, strast koju je po prvi put doživeo sa svojih 10 godina, kada je otkrio spise Žila Verna. Već sa 20 godina, upisao se na Politehničku školu u Parizu, pošto je u potpunosti prihvatio ideju da postane inženjer.
Godine studiranja su se isplatile, nakon što je neko vreme radio za autokompaniju ‘’MORS’’, on je nastavio dalje osnivanjem svoje firme ‘’Andre Citroen&Cie’’ 1905. godine. Andre je tada imao samo 27 godina.
Do 1913. godine. kompanija je promenila ime u ‘’Societe des Engrenages Citroen’’ . Iste godine je inžinjer vizionar otvorio još jednu kompaniju, uglavnom fokusiranu na razvoj karburatora na osnovu patenta koji je ranije dobio. Fasciniran radnim metodama Henrija Forda, otišao je da poseti njegove montažne linije u SAD, gde je pažljivo analizirao logičke korake koji su preduzeti u organizovanju takvog radnog mesta.
Videvši taj proces i podstaknut sopstvenom željom pravljenja automobila, Citroen će isporučiti svoj prvi automobil 1919. godine., ubrzo nakon završetka Prvog svetskog rata. Deleći sličnu sudbinu sa ostalim graditeljima automobila, Citroen je morao promeniti svoje montažne linije za potrebe oružja i municije tokom rata. Tokom tog perioda je počeo da razmišlja o stvarima koje će nakon rata učiniti.
Prvi automobil proizveden od strane njegove fabrike je nazvan Tip A, vozilo pokreće 4-cilindrični motor 1326 cc, motor koji je mogao da pokrene automobil do brzine od 40,4 mph (65 km/h). Osnovna prednost ovog modela A bila je njegova svestranost, osim šasije i motora sve je bilo ‘’custom made’’, urađeno po meri, ili se moglo izabrati direktno iz fabrike od širokog spektra opcija, uključujući tipove karoserije i rezervnih točkova.
Još jedna odlična stvar u vezi modela A bila je njegova pristupačna cena. Ove dve uporedne osobine dovele su do opšteg pozitivnog prijema vozila. Za samo 6 meseci nakon njegovog puštanja prodato je 2.500 vozila. Do naredne godine, 1920. Citroen je već proizveo skoro 10 puta više automobila.
1920. je donela sa sobom niz tehnoloških poboljšanja, od kojih su mnogi kasnije postali etiketa iz Citroen Marque. Uplatom kamate za oblast, vozila za izgradnju puteva i vojne opreme, Citroen je eksperimentisao sa pola staze koje je nazvao "Autochenilles '.
Do 1921 godine. Citroen je stekao dovoljno popularnosti da postane element pariskog životnog stila. Pojavljivanje prvog Citroen taksija, propraćen lansiranjem novog modela automobila, ‘’Tip C’’, koji je lakši, kompaktniji, ali i manje moćan od svog prethodnika ‘’Tip A’’. Ovo posebno vozilo je takođe bilo dostupno u verziji sa tri sedišta pod nazivom ‘’Le Trefle’’ (list deteline) koji je pobrao dosta priznanja.
Napredniji modeli će biti uvođeni godinama kasnije, kao što su kao B12 - 1925. god. i B14 - 1927. god. Neposredno pre početka 30-ih, Citroen će predstaviti C4 i C6, dok će C6 kasnije postati važno dostignuće za francuskog konstruktora, jer je bio takođe i njegov prvi 6-cilindrični automobil i prvi koji je dostizao brizinu od 62 mph (100 km/h). Za razliku od konkurenata tog vremena, Citroen je koristio ogromne reklamne kampanje, kao i razrađene i dugotrajne reklamne bitke. Avioni su viđani kako ispisuju ‘’Citroen’’ nad Parizom 1922. godine, tri godine nakon toga građani su mogli videti istu poruku ispisanu svetlom po Ajfelovoj kuli. Da bi stekli predstavu o skupoći Citroenovih promotivnih metoda i gotovo Teksaški ‘’think-big’’ stil, za izradu 'Citroenize' Le Tour Eiffel d' je bilo potrebno 200.000 sijalica i preko 1.6 km kabla.
Njegove bitke da populariše prednosti motornih vozila nisu bile manje popularne. Citroen je prešao pustinju Saharu po prvi put 1922.-1923. godine motorizovanom ekspedicijom, pokrivši rastojanje od Alžira do južnog vrha afričkog kontinenta, od Rta Dobre nade preko Kenije 1924.-1925. godine pod nazivom ‘’Crno putovanje’’ i odvezli iz Bejruta do Pekinga u drugom pokušaju označenom kao ‘’Žuto putovanje’’, što je bio put koji je takođe trajao godinu dana (1931.-1932.).
Ubrzo nakon trijumfalnih Citroenovih uspeha, prvo veliko tehnološko poboljšanje će doći: ‘’The Floating Power’’ - motor koji eliminiše vibracije pomoću gumenog zavrtnja, obezbeđujući metod koji je prethodno patentirao Krajsler. Faza dominacije svetskim rekordima će takođe uskoro doći, kada je Citroen oborio neverovatnih 106 rekorda sa svojim slatko nazvanim modelom ‘’Rozali 8’’ koji je pokrio 300.000 km u 134 dana. Dakle, pouzdanost automobile je pokazana još jednom.
Međutim, Velika depresija se obrušila na kompaniju kao talas finansijske nevolje. Srećom, je bio tu i spasao Citroen od davljenja. Posle obavljanja reanimacije na Citroenu, Michelin je uzeo firmu pod tutorstvo. Citroen se dalje razvija i sredinom 30-ih, da bi predstavili svoju najveću inovaciju javnosti: prednji pogon ili ‘’Traction Avant’’. Iako Citroen nije bio prvi koji je razvio sistem, jeste pogurao prvi auto sa prednjim pogonom da uđe masovnu proizvodnju, Tip 7.
Kasnije, 22CV i 11CV će biti rođeni. Popularnost novog vučnog sistema će premašiti sve očekivane granice. Poslednji poznati trakcijski model 11CV ‘’Familiale’’ izašao je iz fabričke kapije sredinom leta 1957 godine. 1960-tih je označio kraj starosti Citroena i lansiranje moderne epohe inženjerskih dostignuća, kao što je uvođenje hidro-pneumatske suspenzije.
Iako je poznat zbog svoje pouzdanosti, Citroen vozila nisu ispunila tendencije dizajna u nekom trenutku, konzervativizam koji dovodi do drastičnog smanjenja prodaje. Međutim, efekat se početku 90-ih preokrenuo, kada su modeli Citroen-a dobili svestraniji i glađi oblik. Novi modeli i rekonstrukcije starih su osigurali uspeh kompanije do sada kao i brend koji se i dalje smatra da je snabdevač dobrih vozila više od 75 godina.