Mazda najavljuje povratak "rotary" motora na globalnu scenu sa naslednikom RX-7 modela i RX-8, koji bi trebali da stignu 2017. godine...
Vreme nije slučajno, jer 2017. Mazda slavi 50 godina prvog automobila koji je pokretao Wankel motor, model Cosmo Sport.
Prema izveštaju Autoexpressa, kao i RX-7 i 8 pre njega, Mazdin novi sportski automobil će biti veći i jači neko Mazda MX-5 Roadster. Ono što je važnije, trebao bi da bude efikasniji i pouzdaniji od svojih prethodnika, a inžinjeri Mazde rade na rešavanju tipičnih problema koje imaju Wankel motori, kao što je velika potrošnja ulja i mali obrtni momenat, a da se ne okrenu turbo varijantama.
Trenutno se koristi Mazdina Skyactiv tehnologija, koja smanjuje težinu koristeći veliki stepen kompresije da poveća snagu i efikasnost atmosferskih motora. Novi Wankel motor bi prema najavama trebao da daje 300ks, što je veliki skok u odnosu na najjači RX-8 model od 238ks. Očekuje se da bude povezan na šestostepeni manuelni menjač i petostepeni automatik.
Da bi uštedeli na težini, Mazda će verovatno vratiti kupe oblik sa dvoje vrata, pre nego što će se odlučiti za oblik kakav ima aktuelni RX-8 model. U momentu prestanka proizvodnje pre 4 godine, RX-8 je imao 1310kg, što je 120ks više od trenutnog Toyota GT86 modela. Kao i što se očekuje pogon će biti na zadnjim točkovima, a tome u prilog ide da će se bazirati na produženoj platformi MX-5 modela, koja je modifikovana da podrži jači motor.
O.R.