Genijalan, potpuno novi B-MAX ističe Fordovu viziju kompaktnih vozila sa više stila i svestranosti
- Potpuno novi B-MAX poseduje moderan i originalan sistem šarki za prednja i klizna zadnja vrata integrisan u centralne stubove i omogućava najbolji pristup kabini u svojoj klasi
- Novo Fordovo kompaktno, svestrano, multi aktivno vozilo sa inovativnim rešenjima, projektovano da pruži izvanrednu zaštitu putnicima
- B-MAX-ov dinamičan dizajn i jedinstveni koncept uspostavljaju nove standarde za pametne, kompaktane, automobile koji su „prijatelji“ gradskih sredina
Potpuno novi Ford B-MAX uspostavlja nove standarde za kompaktne automobile sa jedinstvenim konceptom karoserije, dinamičnim dizajnom i modernim enterijerom.
Fordov sistem vrata za laki pristup /Easy Access Door System/ omogućava nesmetan ulazak i izlazak sa prednjim vratima oslonjenim na šarke i kliznim zadnjim vratima oslonjenim na šarke integrisane u centralne stubove karoserije.
"B-MAX zaista dovodi u pitanje tradicionalno razmišljanje o malim automobilima, a pionirski koncept nije pokušao bilo koji drugi proizvođač", rekao je Stephen Odell, predsednik i izvršni direktor Ford Evropa. "Njegov genijalni dizajn otvaranja vrata - bukvalno – vodi do uzbudljivih novih ideja o tome šta je moguće sa kompaktnim vozilom."
Nova vizija za kompaktna vozila
Baziran na Fordovoj globalnoj platfoirmi za vozila B segmenta - deli je sa već proslavljenom novom Fiestom - B-MAX predstavlja viziju ove kompanije za premijum kompaktna, multi aktivna vozila (MAV- multi-activity vehicle), kombinujući izvanredan prostor i svestranost uz pametnu i stilski modernu spoljašnjost.
B-MAX je dugačak tek nešto više od 4 metra, samo 13 cm duži od Fieste sa petoro vrata i punih 30 cm kraći od modela C-MAX; savršeno je pozicioniran da zadovolji sve veću potražnju za manjim automobilima, prilagođen zagušenim urbanim uslovima, ali bez kompromisa po pitanju unutrašnjeg prostora i udobnost putnika.
Njegov inovativan koncept je razvijen nakon intenzivnih inovacionih projekta, na kojima su Fordovi timovi proveli dosta vremena posmatrajući vozače i njihove dnevne rute - odlazak u kupovinu ili da pokupite svoju decu iz škole - da bi se tačno razumelo šta kupci stvarno žele u kompaktnom automobilu.
Jedinstven Fordov sistem vrata sa lakim pristupom /Easy Access Door System/
Jedinstven Fordov sistem vrata sa lakim pristupom karakterišu konvencionalna, na šarnirima oslonjena prednja vrata i zadnja klizna vrata. Tradicionalna struktura sa centralnim stubom je integrisana u prednja i zadnja vrata i sada je sastavni deo same karoserije.
Kada su oba prednja i zadnja vrata otvorena pristup unutrašnjosti je neuporediv, sa otvorom širine veće od 1,5 metara. To je oko dva puta šire od onoga što nude konkurenti sa alternativnim konceptima vrata i čini ga znatno lakšim za ulazak ili izlazak sa zadnjih sedištima, posebno kada su na njima deca ili dečije sedište, ili kada se obavlja utovar i istovar posle posete trgovini.
B-MAX-ova dvostruka klizna zadnja vrata takođe čine lakšim ulazak i izlazak u pretrpanim ulicama i uskim parking zonama. Prednja i zadnja vrata se mogu otvoriti potpuno samostalno, tako da se u prednji ili zadnji deo kabine može pristupiti po potrebi.
Fleksibilan i za korišćenje lak enterijer
B-MAX kombinuje Fordov Easy Access sistem vrata sa fleksibilnim i za upotrebu jednostavnim sistemom za sedenje. Zadnja sedišta deljiva u odnosu 60/40 se mogu jednostavno preklopiti mehanizmom 'jednom rukom, u jednom pokretu'. Suvozačevo sedište se takođe može preklopiti, stvarajući široku ravnu površinu poda od napred ka pozadi, sposobnu za smeštaj tereta koji meri do 2,34 metra u dužinu.
Izdašan pristup se čini posebno zgodnim da se ubace glomazni predmeti, kao što su paketi pločastog nameštaja ili čak mali bicikl - kroz bočna vrata. Podesiva površina poda u prtljažniku stvara ravan tovarni prostor kada su zadnja sedišta spuštena, uz dodatni prostor ispod za vredne stvari, koje mogu da se sakriju od pogleda.
U B-MAX-u vozači imaju koristi od visoke, 'command' pozicije sedenja, budući da je njegova ukupna visine 12 cm viša od Fieste. Ovo takođe značajno poboljšava prostor za noge i za glavu na zadnjim sedištima.
Projektovan za izuzetnu zaštitu
"Održavanje bezbednost putnika i omogućavanje svih prednosti Ford Easi Access sistema za vrata je ključni cilj za nas", rekao je Klaus-Peter Tamm, glavni inženjer programa u Ford Evropa. "Razvojni tim je koristio inovativna inženjerska rešenja - podneo je više patentnih prijava - u razvoju ovog jedinstvenog automobila.
Prednja i zadnja vrata su u ključnim nosećim oblastima ojačana boron čelikom ultra visoke čvrstoće, dok čelik visoke i ultra visoke čvrstoće čini 58 odsto strukture karoserije i vrata.
U slučaju bočnog udara, vrata i njihovi okviri zajedno apsorbuju energiju sudara. U ekstremnim slučajevima, specijalni kraš držači (koji istovremeno i zaključavaju vrata) - ojačan mehanizam reze - i integrisani centralni stub kombinovani su kako bi se osiguralo da vrata ostanu čvrsto vezana za krov i strukturu karoserije.
Novi B-MAX nudi sedam najmodernijih vazdušnih jastuka: vazdušne jastuke za vozača i suvozača na prednjim sedištima, 3D bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese koje se protežu celom dužinom kabine i vazdušni jastuk za kolena vozača. B-MAX takođe nudi deaktivaciju vazdušnog jastuka za suvozača - za one koji na prednjem desnom sedištu koriste unazad okrenuto dečije sedište - preko standardnog prekidača montiranog na kraju instrument table.
Ford je razvio i implementirao jedinstvenu test proceduru da u praksi proveri novi koncept karoserije modela B-MAX. Petogodišnji program testiranja uključio je 5.000 virtuelnih sudara i 40 kraš testova u realnim situacijama; tri godine su bile posvećene samo da bi se potvrdila bezbednost zadnjih vrata. Ovaj proces uključio je izgradnju specijalnog sistema koji se koristi za testiranje ojačanih reza.
Kompaktan, sportski i moderan
Ford je primenio svoj „jezik“ kinetičkog dizajna da stvori kompaktan, sportski i elegantan automobil koji dodaje svoj karakterističan znak vozilima u Fordovom proizvodnom programu.
"Krenuli smo da stvorimo vozilo koje ima duh modela S-MAX, ali je manje", rekao je Martin Smith, izvršni direktor za dizajn u Ford Evropa. "Želeli smo da pokažemo da mali automobil može da ima veoma prostranu i praktičnu unutrašnjost, ali da i dalje zadrži elegantan, dinamičan izgled, koji je kod modela S-MAX toliko popularan."
Izrazit prednji deo donosi novo, smelo tumačenje Fordovog „potpisa“ koji se najbolje uočava na trapezoidnoj maski hladnjaka. Ostali elementi karakterističnog kinetičkog dizajna uključuju jaku grafiku prednjih svetala, mišićavu liniju oboda sa snažno podsečenim krajevima, karakterističnu formu prozora koja je u skladu sa oblikom zadnjih vrata, kao i istaknute blatobrane.
Izražajna, trodimenzionalna površina karoserije na bočnim stranama pomaže da se izbegne visok, cilindričan izgled što je uobičajeno u ovoj klasi vozila, a uključuje jedinstvene pragove, sa stilizovanom „cik-cak“ formom na zadnjim vratima.
Prostrana, premijum unutrašnjost
Prostrana unutrašnjost automobila ima isti pristup kinetičkog dizajna, a on se pronalazi u izražajnoj grafici i posebno formiranim površinama, odnosno temama koje se nalaze u najnovijim malim i srednjim Fordovim automobilima. Karakteristične osobine uključuju tanak, sličan krilima gornji deo instrument table koji dopire do vrata, kao i istaknutu centralnu konzolu, koja se porostire između prednjih sedišta.
Visok kvalitet i savremeni materijali naglašavaju majstorstvo izrade i detalje. Izbor vrhunskih materijala proteže se do potpunog oblaganja presvlakama sa reljefnom kožom premijum kvaliteta, dok opcioni panoramski stakleni krov u punoj veličini povećava osećaj prostora.
"Verujemo da je sasvim novi Ford B-MAX pravo vozilo u pravo vreme", rekao je Odell. "Njegova kombinacija stila, svestranosti i napredna tehnologija donosi nešto novo na tržištu kompaktnih automobila, a nadamo se da će privući mnogo novih kupaca ka brendu Ford."
1. Pristup unutrašnjosti kroz vrata na modelu Ford B-MAX u poređenju sa izabranim konkurentima:
MODEL |
PRISTUP KROZ VRATA (HORIZONTALAN) |
ŠIRINA |
Ford B-MAX |
Prednja i zadnja vrata |
1.550 mm |
Opel Meriva |
Zadnja vrata |
685 mm |
Citroen C3 Picasso |
Zadnja vrata |
770 mm |
Renault Grand Modus |
Zadnja vrata |
780 mm |
Izvor: Ford Motor Company